Photography as Consciousness Expression & The Art of Editing

  • The photographic process – shooting, selecting, and evaluating images – is mostly based on rational and scientific criteria. Criteria derived from the analysis of the content of the image, the study of its form through the history of art, but also derived from psychoanalysis, sociology or anthropology.
    My holistic approach to conscious photography derives from the 30 years of experience in artistic photography and relies on the fact that the viewer stands before the image consciously. The viewer’s true intention is not to stand against the image and criticize it but to stand with empathy before the image.
    The seminar is conducted in two weekends [25-26/1 & 8-9/2] and its duration is 32 hours.

    A) “Photography as an act of conscious expression”

    [25-26/1]
    MYTHOLOGY OF THE IMAGE
    The seminar starts with a quick flashback of the creation of images and the evolution of photography. This flashback’s purpose is not to approach the history of Photography as an art. Our goal is mainly to review the reasons that cultivated the characteristics of the images through time and to understand today’s images.
    CREATIVITY
    Artistic expression is a small part of what creativity really includes. For every one of us is different. The point is if we are aware of the elements that block our creativity and which are the elements that help us cultivate it?
    PHOTO-SHOOTING
    The rationalistic approach to the photographic procedure drives us to take pictures hidden behind our camera, without really paying attention to our true motives. Is it possible to break the vicious circle? How are we going to discover the innocence and the wisdom of our gaze?
    THE PHOTOGRAPHIC GAZE
    The photographic gaze is what defines and gives life to the artistic work. The gaze of each artist is absolutely personal and can’t be discovered in form or content of the photography. The artistic gaze defines the inner feeling of the artist and accompanies the artist through his life. Therefore the only way for us to discover our personal gaze is not through studying the history of art but through connecting the art of photography with our inner world.

    B) “The art of editing photographs”

    [8-9/2]
    Truth is that there are no good or bad photographs. The photographs can be distinguished only in relationship to their creator, that is if they are reflecting the creators inner truth or not. Our inner truth is not a logical conclusion, or a concept, it is a state of being. The only one capable to choose and criticise these photos is the creator, provided that he is in a state of self awareness.
    One of the greatest difficulties that we come against when following our inner path as creators is editing our work.
    This difficulty usually remains, since the only thing we do is to rely on “experts” to judge our work instead of us. What we fail to realise is that “experts” criticise our work based on their personal taste and opinion.
    The only way to stand on our own feet is to find a way to connect with our pictures in a personal way.
    The second weekend we will cultivate our personal opinion and we will try to connect emotionally to our images and to those of others.
    The participants are required to bring up to 40 photographs of their own and 20 photographs or drawings of other creators that they admire.

    The seminar is conducted in two weekends [25-26/1 & 8-9/2] and its duration is 32 hours.

  • Αυτό το σεμινάριο μας εισάγει με έναν λεπτομερή τρόπο σε αυτό που ονομάζουμε συνειδητή σχέση με την φωτογραφική διαδικασία. Είναι κατάλληλο για φωτογράφους με εμπειρία που πιθανά βρίσκονται σε δημιουργικό αδιέξοδο η δεν έχουν ανακαλύψει καθαρά το φωτογραφικό τους ύφος. Ακόμη και όσους δεν έχουν εμπειρία αλλά έχουν ενδιαφέρον για την φωτογραφική εικόνα. Αυτό συμβαίνει γιατί η προσέγγιση είναι τελείως διαφορετική από την συνηθισμένη διδασκαλία των φωτογραφικών σχολών.
    Ο συνειδητός – ολιστικός τρόπος προσκαλεί σε μια συνάντηση με την φωτογραφία. Μια συνάντηση ενός ανθρώπου που εκτός από κεφάλι έχει και σώμα, δηλαδή αισθήσεις και συναίσθημα. Η τέχνη υπάρχει διότι προκαλεί συγκίνηση. Και η συγκίνηση δεν είναι υπόθεση μόνο λογικής συνεπαγωγής..

    Ι. ΠΡΩΤΟ ΔΙΗΜΕΡΟ. Η φωτογραφία ως συνειδητή έκφραση.

    Α) Μυθολογία της εικόνας
    Μια σύντομη αναδρομή στην δημιουργία της εικόνας και της εξέλιξης της. Η αναδρομή δεν έχει ιστορικό χαρακτήρα, αλλά σκοπό έχει να δούμε ποιοι ήταν οι λόγοι που διαμόρφωσαν διαχρονικά τον εκάστοτε χαρακτήρα των εικόνων, και κυρίως να κατανοήσουμε αυτές της εποχής μας.

    Β) Δημιουργικότητα
    Η καλλιτεχνική έκφραση είναι μέρος κάτι ευρύτερου που λέμε δημιουργικότητα. Για τον καθένα μας είναι κάτι διαφορετικό. Ποια είναι τα στοιχεία που μπλοκάρουν και ποια αυτά που καλλιεργούν την δημιουργικότητα μας.

    Γ) Φωτογραφίζοντας.
    Η ορθολογιστική προσέγγιση της φωτογραφικής διαδικασίας μας οδηγεί συχνά στο να κυνηγάμε φωτογραφίες κρυμμένοι πίσω από την φωτογραφική μας μηχανή, χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι η -σχετικά με την φωτογραφία- τράπεζα πληροφοριών που μας κατευθύνει, λειτουργεί σαν παραμορφωτικός φακός στα μάτια μας. Το αποτέλεσμα είναι προφανές στα κοινωνικά δίκτυα και σε πολλές εκθέσεις φωτογραφίας. Εικόνες – σχόλια κοινωνικά, ψυχολογικά ή αισθητικά, που όμως δεν αγγίζουν αληθινά τον θεατή τους.
    Πώς είναι δυνατό να βγούμε από αυτόν τον “φαύλο κύκλο” ανακαλύπτοντας την αθωότητα και τη σοφία των ματιών μας;

    Δ) Το φωτογραφικό βλέμμα.
    Το φωτογραφικό βλέμμα είναι αυτό που διαμορφώνει και υλοποιεί το καλλιτεχνικό έργο, και είναι απόλυτα προσωπικό. Δεν βρίσκεται στη φόρμα ή το περιεχόμενο, αλλά στο “βαθύτερο αίσθημα” του δημιουργού. Στον τρόπο που αντιλαμβάνεται και ζει την ζωή. Γιαυτό δεν πρόκειται να βρούμε το δικό μας βλέμμα σε τράπεζες πληροφοριών αλλά βρίσκοντας το τρόπο να συνδέσουμε τη φωτογραφία μας με τον εσωτερικό μας κόσμο. Έτσι κι αλλιώς οι φωτογραφίες μας είναι ο καθρέφτης μας. Αν θέλουμε να αλλάξουμε τις εικόνες μας πρέπει να “αλλάξουμε” εμείς.

    II. ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΙΗΜΕΡΟ: Η τέχνη της επιλογής των φωτογραφιών

    ➳ Περιεχόμενο σεμιναρίου:
    Όπως είπαμε ήδη, δεν υπάρχουν καλές και κακές φωτογραφίες. Υπάρχουν αληθινές η ψεύτικες σε σχέση με την αλήθεια του δημιουργού τους. Και ο μόνος πραγματικά που μπορεί να τις επιλέξει είναι ο ίδιος ο δημιουργός. Με μια προϋπόθεση: να ξέρει ποιος είναι, και τι πραγματικά κάνει.

    Μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι στην πορεία μας ως δημιουργοί είναι η επιλογή των φωτογραφιών μας. Αλλά όσο προστρέχουμε σε “ειδήμονες” που έχουν την ικανότητα να επιβάλουν το προσωπικό τους γούστο σαν αντικειμενική αλήθεια, ή να συγχέουμε την καλλιτεχνική αξία με την χρηματιστηριακή, θα παραμείνουμε με την δυσκολία.
    Από προσωπική εμπειρία ο μόνος τρόπος να σταθούμε καλλιτεχνικά “στα πόδια μας” είναι να συνδεθούμε προσωπικά με τις εικόνες μας. Συνήθως δεν συμβαίνει από την μια στιγμή στην άλλη αλλά είναι νομίζω σημαντικό να ξεκινήσουμε.

    Σε αυτό το διήμερο θα σταθούμε στην υποκειμενική προσωπική ανταπόκριση και σύνδεση με τις φωτογραφίες. Τις δικές μας και των άλλων.

    Διάρκεια σεμιναρίου δύο Σαββατοκύριακα (32 ώρες )

Duration: 4days / 32hrs
Beginning: 25/01/2020
Ending: 09/02/2020
Price: 200 Euros